logo

Together we learn, act, change! 

Όλοι μαζί μαθαίνουμε, ενεργούμε, αλλάζουμε!

2023-2-RO01-KA210-SCH-000178517

 

 Στο σχολείο μας υλοποιείται το συγκεκριμμένο πρόγραμμα κατά τα σχολικά έτη 2024-2026 και συμμετέχουσες χώρες τις: Ελλάδα, Ρουμανία,Πορτογαλία και Βουλγαρία

 

 

Το 1ο Ειδικό Νηπιαγωγείο Πάτρας υποδέχθηκε εταίρους από τη Ρουμανία, Βουλγαρία και Πορτογαλία στο πλαίσιο προγράμματος Erasmus+

Το 1ο Ειδικό Νηπιαγωγείο Πάτρας είχε τη χαρά να υποδεχθεί, από τις 20 έως τις 24 Οκτωβρίου 2025, εκπαιδευτικούς από σχολεία της Ρουμανίας, Βουλγαρίας και Πορτογαλίας, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ που συμμετέχει το συγκεκριμένο σχολείο, με θέμα «Together we learn, act, change!» (Μαζί μαθαίνουμε, ενεργούμε, αλλάζουμε!).

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, πραγματοποιήθηκαν ποικίλες δράσεις που συνέβαλαν στην επικοινωνία και συνεργασία των εκπαιδευτικών και τη γνωριμία με τους μαθητές του νηπιαγωγείου, του όμορου δημοτικού σχολείου και δομής φιλοξενίας και Κέντρου Ημέρας ΑΜΕΑ. Συγκεκριμένα διεξήχθησαν:

  • Επίσκεψη στο Νηπιαγωγείο και συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία με δραστηριότητες κατασκευών με ανακυκλώσιμα υλικά
  • Δραστηριότητα μαζί με μαθητές του Ειδικού Δημοτικού σχολείου, φυτέματος λουλουδιών και λαχανικών στον κήπο του σχολείου.
  • Παρουσίαση του Ελληνικού Εκπαιδευτικού Συστήματος Ειδικής Αγωγής και συζήτηση για τα αντίστοιχα συστήματα των υπολοίπων χωρών.
  • Παρουσιάσεις των δραστηριοτήτων όλων των εταίρων σχετικές με το αντικείμενο του προγράμματος (Ανακύκλωση, κυκλική οικονομία, προστατευόμενες περιοχές, εκπαιδευτικές δραστηριότητες στη φύση κ.ά.)
  • Ξενάγηση στην πόλη της Πάτρας και στα σημαντικά αξιοθέατα (Αγ. Ανδρέας, Αρχαίο Ωδείο, Κάστρο, Ρωμαϊκό Ιπποδρόμιο κλπ). Επίσκεψη και ξενάγηση στο οινοποιείο Αχάια Κλάους.
  • Επίσκεψη στη Στέγη Υποστηριζόμενης Διαβίωσης του Συλλόγου ΑΜΕΑ «Αλκυόνη» στη Ναύπακτο και σχετική ενημέρωση από την Κοινωνική Λειτουργό και την Ψυχολόγο της δομής.
  • Επίσκεψη στο ΚΔΗΦ της «Αλκυόνης», ενημέρωση και συζήτηση για τον τρόπο λειτουργίας και το έργο του και συμμετοχή στις δημιουργικές δραστηριότητες των ωφελούμενων (κατασκευές με πηλό, δημιουργία του Δέντρου της Φιλίας κ.ά.)
  • Ξενάγηση στην πόλη της Ναυπάκτου (Ενετικό λιμάνι, Κάστρο).
  • Επίσκεψη στο «Σπίτι του Νερού» - Κέντρο Πληροφόρησης για την εξοικονόμηση του νερού. Κατά τη διάρκεια της ξενάγησης – εκπαίδευσης από τον κ. Κ. Κωνσταντακόπουλο, υπεύθυνο του Κέντρου, οι Ευρωπαίοι εταίροι είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν video - πολυθεάματα για το ρόλο του νερού στη ζωή του πλανήτη μας, τους υγροτόπους και τη ζωή σε αυτούς, τα μνημεία νερού της πόλης μας και τη χρήση του νερού κατά τις ιστορικές περιόδους στην ελλαδική ιστορία. Επίσης εκπαιδεύτηκαν στη βιώσιμη διαχείριση του νερού.
  • Επίσκεψη στα γραφεία της Οικολογικής Κίνησης Πάτρας, ενημέρωση για τις δράσεις της με έμφαση στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και επίσης συζήτηση και προγραμματισμός για την πορεία και το κλείσιμο του προγράμματος το Φεβρουάριο 2026.

Η Προϊσταμένη του 1ου Ειδικού Νηπιαγωγείου και ο Σύλλογος Διδασκόντων στήριξαν θερμά όλες τις δραστηριότητες κατά τη διάρκεια της επίσκεψης και είχαν ενεργό συμμετοχή. Μαθητές και εκπαιδευτικοί συμμετείχαν στις δράσεις με ιδιαίτερη χαρά  και ενθουσιασμό, συνεργατικό πνεύμα και δημιουργικότητα, επιτυγχάνοντας σωματική και συναισθηματική ευεξία μέσα από την ομαδική εμπειρία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ήταν άριστες οι εντυπώσεις των Ευρωπαίων εταίρων από την άψογη λειτουργία του σχολείου, το κλίμα συνεργασίας και την υψηλή ποιότητα εκπαίδευσης που παρέχεται στα νήπια από το σύνολο του προσωπικού!

Τέλος, ήταν σημαντική η συμβολή του προσωπικού του Συλλόγου ΑΜΕΑ «Αλκυόνη» για την ενημέρωση, παρουσίαση και ανάδειξη των δομών υποστηριζόμενης διαβίωσης (ΣΥΔ) και απασχόλησης (ΚΔΗΦ), ενός συλλόγου με κορυφαίες αξιολογήσεις στην παροχή υπηρεσιών υψηλής ποιότητας στους ωφελούμενούς του.

Το 1ο Ειδικό Νηπιαγωγείο Πάτρας συνεχίζει τη διαχρονική συμμετοχή και συνεργασία σε προγράμματα Erasmus και eTwinning, με στόχο την αλληλεπίδραση και επικοινωνία μεταξύ διαφορετικών πολιτισμών, την προώθηση της διαπολιτισμικής κατανόησης, συμπερίληψης, και κατάρριψης στερεοτύπων αλλά και την ενίσχυση της δημιουργικότητας όλων των εμπλεκόμενων σε αυτό.

 

group outside

garden 3 censored garden 4 censored garden 5

 garden1 censored garden2 garden 10

recycle1 censored recycle2

presentation presentation 1

group inside

SYD 1

clay1 clay2

clay Tree of Friendship

KDHF Alkioni

nafpaktos

 waterhouse

 

 

 Στα πλαίσια της Επιμορφωτικής ημερίδας της Συντονίστριας Εκπαιδευτικού Έργου ΕΑΕ, κας Ασημακοπούλου Σοφίας, στις 18 Ιουνίου 2025 με θέμα "Καλές Πρακτικές στην Ειδική Αγωγή", παρουσιάστηκε το συγκεκριμένο έργο, ως μέρος της ενημέρωσης και της διάχυσής των αποτελεσμάτων του.

 

aaa 20

 

Η παρουσίαση του προγράμματος ΕΔΩ

 

 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Μέσα από το συγκεκριμένο πρόγραμμα στοχεύουμε να βελτιώσουμε τις δεξιότητες των εκπαιδευτικών σχετικά με τη διαθεματική προσέγγιση της γνώσης για ένα βιώσιμο περιβάλλον και να αναπτύξουν διδακτικές στρατηγικές σχετικά με την οικολογική εκπαίδευση, να αυξηθεί ο βαθμός κοινωνικής ένταξης των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και να αναπτυχθεί υπεύθυνη οικολογική συμπεριφορά μεταξύ παιδιών από τα συνεργαζόμενα νηπιαγωγεία με τη συμμετοχή σε δράσεις προστασίας του περιβάλλοντος. Το έργο υλοποιείται μέσω μαθησιακών δραστηριοτήτων που στοχεύουν στο διδακτικό προσωπικό από τους συνεργαζόμενους οργανισμούς σχετικά με στρατηγικές διδασκαλίας γνώσεων για το βιώσιμο περιβάλλον, για τον προσανατολισμό της συμπεριφοράς των παιδιών προς την αλλαγή και δράση, αλλά και μέσα από δραστηριότητες σε τοπικό επίπεδο, τόσο θεωρητικές αλλά κυρίως πρακτικές, που θα συνδυάζουν τις τυπικές δραστηριότητες με τις άτυπες εντός και εκτός σχολείου. Τα παραγόμενα προϊόντα από το πρόγραμμα θα είναι: το τελικό βιβλίο "Παραδείγματα καλής πρακτικής του έργου -"Μαζί για τη ΦΥΣΗ!", 4 επιμορφωτικές συναντήσεις εκπαιδευτικών από τα συνεργαζόμενα σχολεία, ένα λεξικό περιβαλλοντικών όρων, ένα εκπαιδευτικό μάθημα, υλικά για τη διάδοση του έργου, ιστότοπος/ιστολόγιο έργου, λογότυπο έργου, πόροι για εκπαιδευτικούς και παιδιά για τη βελτίωση δεξιοτήτων, εκμάθηση αστικών οικολογικών συμπεριφορών για παιδιά,υπεύθυνη στάση των παιδιών απέναντι στο περιβάλλον, συνεργασία και κοινωνική ανεκτικότητα. Λόγω του ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα εγκρίθηκε στην αρχή του 2024 και ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2024, δεν έγιναν πολλές δραστηριότητες διότι το πλάνο του εκτείνεται μέχρι τον Φεβρουάριο του 2026. Κατά την παρούσα περίοδο, έγιναν κάποιες διαδικτυακές τηλεδιασκέψεις γνωριμίας, μια πρώτη συνάντηση στο Νηπιαγωγείο της Ρουμανίας και εκτελέστηκαν μερικές πρώτες δραστηριότητες σχετικές με το πρώτο αντικείμενο της διαφύλαξης των πηγών του περιβάλλοντος.

 

 Η πρώτη δια ζώσης συνάντηση του προγράμματος έγινε το Μάιο του 2024 στο Βουκουρέστι της Ρουμανίας. Εκεί, οι δύο συμμετέχοντες Οργανισμοί υποδέχτηκαν τους εταίρους από την Ελλάδα και την Πορτογαλία και είχαν εποικοδομητικές συναντήσεις και επισκέψεις σε σχολέια της πόλης. Οι περισσότερες δραστηριότητες έγιναν στο συμμετέχον Νηπιαγωγείο όπου παρευρεθήκαμε σε μια εντυπωσιακή υποδοχή και όλη την εβδομάδα συμμετείχαμε σε ενδιαφέροντα θέματα σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος, την ανακύκλωση των υλικών αλλά και δραστηριοτήτων STEM. Η συνάντηση αυτή πήρε μαγάλη δημοσιότητα και μάλιστα καλύφθηκε και προβλήθηκε από μεγάλο τηλεοπτικό κανάλι του Βουκουρεστίου.

1   2

 

3   4

 

5   6

 

7   8

 

Η δεύτερη συνάντηση του προγράμματος έγινε τον Οκτώβριο του 2024 στο Shumen της Βουλγαρίας. Από το σχολείο μας συμμετείχαν δύο Νηπιαγωγοί οι οποίες παρακολούθησαν τις εβδομαδιαίες δραστηριότητες. Στη συνάντηση αυτή δόθηκε έμφαση στη σημασία του δάσους ως πηγής ζωής και ευεξίας. Οι δραστηριότητες ήταν αντίστοιχες του θέματος και έγιναν με τη μορφή κατασκευών μέσα στο σχολείο αλλά και υπαίθριων δραστηριοτήτων στα κοντινά δάση. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας έμειναν ενθουσιαμένες με την πληθώρα των δραστηριοτήτων τιες οποίες θα εφαρμόσουν και εδώ στο βαθμό που αυτό είναι εφικτό.

 2   1

 

3   4

 

5   6

7

 

Η τρίτη συνάντηση του προγράμματος έγινε τον Μάιο του 2025 στο Alpendorata e Matos της Πορτογαλίας. Από το σχολείο μας συμμετείχαν μια Νηπιαγωγός και η νοσηλεύτρια, οι οποίες παρακολούθησαν τις εβδομαδιαίες δραστηριότητες που περιγράφονται παρακάτω. Στη συνάντηση αυτή δόθηκε έμφαση στους τρόπους προστασίας των τοπικών οικοσυστημάτων.

Το πρόγραμμα της συνάντησης είχε ως εξής:

Ημέρα 1: Επίσκεψη στο συνεργαζόμενο νηπιαγωγείο Vale do Côvo .Ανοιχτό μάθημα: η σημασία του μεταξοσκώληκα και ο ρόλος του στη διατήρηση της βιοποικιλότητας. Επίσκεψη το μουσείο της φυσικής. Επίσκεψη στην Gra2003 μια εταιρεία φυσικής πέτρας (συζήτηση με εκπροσώπους της τοπικής κοινότητας με θέμα "Ο ρόλος του σχολείου στην επιλεκτική συλλογή και εξοικονόμηση ενέργειας»

Ημέρα 2: Επίσκεψη στο συνεργαζόμενο νηπιαγωγείο Favões. Ανοιχτό μάθημα: Καταφύγια της φύσης στην Πορτογαλία. Εργαστήριο: παρουσίαση του υλικού που παρήγαγε κάθε συνεργαζόμενος οργανισμός «Φυσικά καταφύγια στη χώρα μου». Εργαστήριο «Σπίτια πουλιών ή χώροι τροφοδοσίας (για σπόρους)»

Ημέρα 3: Επίσκεψη στο συνεργαζόμενο νηπιαγωγείο Serrinha.Δραστηριότητες με τα παιδιά: Τα ιθαγενή δέντρα στο σχολείο μας. Ξενάγηση στο δάσος του σχολείου με τον πρώην δάσκαλο και συγγραφέα António Azevedo. Παιδική δραματοποίηση της πρωτότυπης ιστορίας: «Μια επίσκεψη στη μητρική ιστορία,» γραμμένο από τον António Azevedo. Πολιτιστική επίσκεψη σε τοπικά αξιοθέατα

Ημέρα 4: Επίσκεψη στην πόλη Marco de Canaveses (πολιτιστική επίσκεψη συνοδευόμενη από μια καινοτόμο διδακτική στρατηγική για αποτελεσματική διδασκαλία της γνώσης για τη βιοποικιλότητα). Επίσκεψη στο Μουσείο Carmen Miranda

Ημέρα 5: Επίσκεψη στο συνεργαζόμενο νηπιαγωγείο Cruzeiro. Επίσκεψη στις εγκαταστάσεις του σχολείου και της μονάδας ειδικών αναγκών - παρακολούθηση δραστηριοτήτων με παιδιά: «Τι και πόσα μαθαίνουμε από τη φύση». .Συζήτηση: προετοιμασία μελλοντικών πλάνων. Αξιολόγηση συνάντησης

p                                                p2

 

p1  p4

  p3

 

 

Κατά τη διάρκεια αυτής της επίσκεψης, παρουσιάσαμε το τοπικό οικοσύστημα του Ελους της Αγυιάς. Δείτε την παρουσίαση ΕΔΩ

 

agia