Σχολικό έτος 2025 - 2026
Εβδομάδα 10/11/2025 - 16/11/2025
Στα πλαίσια γνωριμίας με τα σχήματα, τα παιδιά αναζήτησαν στην τάξη τετράγωνα αντικείμενα και παρατήρησαν τα χαρακτηριστικά τους. Στη συνέχεια, τοποθέτησαν ξύλινα τετράγωνα σε προκαθορισμένα σχέδια, επιλέγοντας χρώματα και σχήματα. Η δραστηριότητα ενίσχυσε τη λεπτή τους κινητικότητα, τη χωρική αντίληψη, την προσοχή και τη συγκέντρωση.

Τα νήπια ιχνηλάτησαν και σχεδίασαν το περίγραμμα τετραγώνου χρησιμοποιώντας διαφορετικές μεθόδους και υλικά. Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες, παρατήρησαν τις ιδιότητες του τετραγώνου εξάσκησαν την παρατηρητικότητα, τη λεπτή κινητικότητα και την κατανόηση γεωμετρικών εννοιών.


Στα πλαίσια της γνωριμίας με το τετράγωνο, τα νήπια δημιούργησαν συνθέσεις με μικρά τετράγωνα κομμάτια χαρτιού (γλασέ, κάνσον). Επίσης, με τη χρήση τέμπερας και οικοδομικού υλικού, δημιούργησαν τετράγωνα μέσω αποτυπωμάτων.

Μία ακόμη δημιουργική δραστηριότητα της εβδομάδας ήταν η γνωριμία με το σχήμα του τετραγώνου μέσα από μια καλλιτεχνική προσέγγιση, εμπνευσμένη από το έργο του Pablo Picasso. Χρησιμοποιώντας τους τετράγωνους κύβους της τάξης, σε διάφορα μεγέθη και χρώματα, τα παιδιά τους τοποθέτησαν πάνω στο χαρτί και σχεδίασαν γύρω τους το περίγραμμα, δημιουργώντας έτσι ένα σύνολο από πολύχρωμα, διαφορετικά τετράγωνα. Η δραστηριότητα συνδύασε τη μάθηση με την τέχνη, προσφέροντας στα παιδιά έναν δημιουργικό τρόπο να προσεγγίσουν το τετράγωνο μέσα από το παιχνίδι και τη ζωγραφική.

Ανάμιξη κιτρινο-κοκκινο δακτυλομποφια πάνω στο τραπέζι για τη δημιουργία του χρώματος ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ
Αισθητήρια άσκηση

Η πορτοκαλια- Τύπωμα τα πορτοκάλια με φελο

Κόψαμε πορτοκάλια, τα είχαμε και φτιάξαμε πορτοκαλάδα, όπου δοκίμασαν τα παιδια- Άσκηση γεύσης

Ανάμιξη κοκκινο- μπλε με δακτυλομπογια και αφρός για να φτιάξουμε το χρώμα ΜΩΒ

Κολλητική με κάνσον μωβ τις Ρώγες του σταφυλιου- αντιληπτική ικανότητα να τοποθετηθεί στον κυκλο

Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων τα παιδιά παρακολούθησαν ιστορία με σκοπό την καλλιέργεια υγιών καθημερινών συνηθειών. Ακολούθως, μέσα από αυτοσχεδιασμό και παιχνίδι ρόλων, παρουσίασαν στους συμμαθητές τους όσα γνώρισαν για τη σωστή φροντίδα των δοντιών. Επίσης, συνδέοντας την τέχνη με τα δόντια ζωγραφίσαμε με διαφορετικό τρόπο, χρησιμοποιώντας το στόμα μας.

Τιμήσαμε την επερχόμενη επέτειο του Πολυτεχνείου και τα παιδιά δημιούργησαν περιστέρια ειρήνης χρησιμοποιώντας το αποτύπωμα της παλάμης τους. Η διαδικασία ενίσχυσε τη λεπτή κινητικότητα, την αισθητηριακή αντίληψη και την οπτικοκινητική τους οργάνωση.


Ακούσαμε το τραγούδι "Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοιχο" κ παίξαμε τύμπανο στα σωστά σημεία

Εβδομάδα 03/11/2025 - 09/11/2025
Με αφορμή τη θεματική ενότητα "Το πράσινο χρώμα", τα παιδιά συμμετείχαν σε μια δημιουργική δραστηριότητα ζωγραφικής. Χρησιμοποιώντας σφουγγάρι και πράσινη τέμπερα, έφτιαξαν τη δική τους πράσινη κάμπια. Μέσα από τη διαδικασία, τα παιδιά πειραματίστηκαν με το χρώμα, εξάσκησαν τη λεπτή κινητικότητα και τη συγκέντρωσή τους.

Στα πλαίσια γνωριμίας του πράσινου χρώματος τα παιδιά εξερεύνησαν το “mystery box” της τάξης μας που έκρυβε μόνο πράσινα αντικείμενα. Άγγιζαν, περιέγραφαν, μάντευαν και στη συνέχεια αναγνώριζαν τα αντικείμενα.
Μέσα από τη δραστηριότητα καλλιέργησαν τη γλωσσική τους έκφραση, την παρατηρητικότητα, την αισθητηριακή αντίληψη και την εναλλαγή σειράς.

Ανάμιξη χρωμάτων για να μπούμε στο χρώμα πράσινο (αισθητηριακο)

Πειραμα: σε ποτήρι με νερό και λάδι βάλαμε μια σταγόνα μπλε και μια σταγόνα κίτρινο. έπειτα ρίξαμε ένα Ντεπόν και αναμίχθηκε τα χρωματα με εντυπωσιακό τροπο

Ζωγραφική με φελο και κολλητική πράσινα καλσόν, το περιγραμμα- συγκέντρωση προσοχής, λεπτή κινητικότητα/ τραγούδι για το πρασινο χρωμα

Παρατηρήσαμε το χρώμα ενός από τα αγαπημένα μας λαχανικά, το αγγούρι και μέσω της όσφρησης απολαύσαμε το δροσερό του άρωμα. Έπειτα, τα νήπια χρησιμοποίησαν φέτες αγγουριού και τέμπερα δημιουργώντας αποτυπώματα στο χαρτί, σχηματίζοντας το καβούκι της χελώνας.

Στο πλαίσιο του συμβολικού παιχνιδιού, τα παιδιά σε δυαδικές ομάδες συμμετείχαν σε δραστηριότητα αντιστοίχισης χρωμάτων. Κάθε παιδί τοποθέτησε τα φλιτζάνια πάνω στα πιατάκια του ίδιου χρώματος, αναγνωρίζοντας και ταιριάζοντας σωστά τα ζευγάρια. Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, τα παιδιά ανέπτυξαν την παρατηρητικότητα, εξάσκησαν τη συγκέντρωση προσοχής και ενίσχυσαν τη γνωστική τους ικανότητα στη διάκριση και αντιστοίχιση χρωμάτων, μέσα από τη συνεργασία και το παιχνίδι.

Στο πλαίσιο του Εργαστηρίου «Διατροφή», τα παιδιά γνώρισαν τη σημασία της στοματικής υγιεινής.
Παρακολουθήσαμε στον διαδραστικό πίνακα βίντεο για τον σωστό τρόπο βουρτσίσματος των δοντιών και στη συνέχεια ήρθαμε σε επαφή με τα υλικά βουρτσίσματος.
Με τη βοήθεια της προσομοιωμένης οδοντοστοιχίας, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να εξασκηθούν στο βούρτσισμα, εφαρμόζοντας όσα έμαθαν μέσα από το βίντεο και την επίδειξη.
Ήταν μια διασκεδαστική και βιωματική δραστηριότητα που μας βοήθησε να μάθουμε πώς να φροντίζουμε σωστά τα δόντια μας!



Εβδομάδα 27/10/2025 - 02/11/2025
Αυτήν την εβδομάδα στο νηπιαγωγείο μας εξερευνήσαμε το χρώμα κίτρινο, που αποτέλεσε το κέντρο του ενδιαφέροντός μας! Μέσα από ένα αισθητηριακό παιχνίδι με το Mystery Box, τα παιδιά κλήθηκαν να ανακαλύψουν με την αφή, τα κίτρινα αντικείμενα που κρύβονταν μέσα στο κουτί. Η δραστηριότητα αυτή βοήθησε τα παιδιά να αναπτύξουν την αισθητηριακή αντίληψη και την παρατηρητικότητά τους, καθώς επίσης να ενισχύσουν τη λεπτή κινητικότητά και τη συγκέντρωσή τους.


Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων μας για την αναγνώριση και εξερεύνηση των χρωμάτων και συγκεκριμένα του κίτρινου χρώματος, τα παιδιά συμμετείχαν σε παιχνίδια κατηγοριοποίησης. Ταξινόμησαν τα κομμάτια σύμφωνα με το χρώμα τους, εξασκώντας παράλληλα την παρατηρητικότητα, τη συγκέντρωση και τη λεπτή κινητικότητα.



Στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας «Το κίτρινο χρώμα», τα παιδιά δημιούργησαν το δικό τους λεμόνι χρησιμοποιώντας κίτρινα τετράγωνα χαρτάκια, τα οποία κόλλησαν μέσα στο περίγραμμα. Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, τα παιδιά αναγνώρισαν και ονόμασαν το κίτρινο χρώμα, ανέπτυξαν τη λεπτή τους κινητικότητα μέσα από το κόψιμο και κόλλημα, ενώ ταυτόχρονα ενίσχυσαν τη συγκέντρωση και τον οπτικοκινητικό τους συντονισμό.


Εκμαθηση του κίτρινου χρωματις-Ζωγραφική με τη μισή φέτα του λεμονιου-δακτυλομπογια

Παιχνίδι γευσεων- λεμόνι

Γνωρίσαμε το ηλιοτρόπιο μέσα από φωτογραφίες. Το λουλούδι με το έντονο κίτρινο χρώμα που αγαπά τον ήλιο και κατασκευάσαμε σχετικό κολάζ κολλώντας πραγματικούς ηλιόσπορους (χρήση φυσικών υλικών) στο κέντρο του λουλουδιού ενισχύοντας την λεπτή μας κινητικότητα μέσω του χειρισμού μικρών σπόρων και κόλλας.

Ομαδική εργασία για το κιτρινο-κολλητικη με βελουτέ κίτρινο κ ακτίνες του ήλιου με δακτυλομπογια

Στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων, γνωρίσαμε τη διατροφική πυραμίδα και μιλήσαμε για τη σημασία της ισορροπημένης και υγιεινής διατροφής. Μέσα από διαδραστικά παιχνίδια στον πίνακα, τα παιδιά αναγνώρισαν τις βασικές ομάδες τροφών και συζήτησαν ποιες είναι καλό να καταναλώνουμε καθημερινά και ποιες πιο αραιά. Στη συνέχεια, κάθε παιδί δημιούργησε τη δική του διατροφική πυραμίδα, τοποθετώντας τις εικόνες των τροφών στη σωστή θέση.



Εβδομάδα 20/10/2025 - 26/10/2025
Από τις 20 ως τις 24 Οκτωβρίου επισκέφθηκε το σχολείο μας ομάδα εκπαιδευτικών από σχολεία της Βουλγαρίας, Ρουμανίας κια Πορτογαλίας στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus που συμμετέχουμε.
Υλοποιήσαμε μαζί κατασκευές από ανακυκλώσιμα υλικά και φυτέψαμε λουλούδια και λαχανικά στον κήπο του σχολείου. (περισσότερα για την επίσκεψη μπορείτε να δείτε στο σύνδεσμο των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων - Together we learn, act,change!




Μαθαίνουμε για τα συναισθήματα, με την Κοινωνική μας Λειτουργό!

Αυτήν την εβδομάδα, μιλήσαμε για το μπλε χρώμα.



Στη συνέχεια, χρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμα υλικά και τέμπερες, κατασκεύασαν «συννεφάκια» που φέρνουν τη βροχούλα (χρησιμοποιήθηκε και ως δραστηριότητα αυτορρύθμισης), ενώ με δαχτυλομπογιές απέδωσαν τη βροχή σε μπλε αποχρώσεις.

Στο πλαίσιο του εορτασμού της εθνικής επετείου της 28ης Οκτωβρίου και σε συνδυασμό με τη θεματική ενότητα "Το χρώμα μπλε", τα παιδιά δημιούργησαν το δικό τους «ΟΧΙ» χρησιμοποιώντας χαρτάκια γκοφρέ σε αποχρώσεις του μπλε και του λευκού. Μέσα από τη δραστηριότητα αυτή, εξασκήθηκαν στη λεπτή κινητικότητα και τον οπτικοκινητικό συντονισμό χεριών - ματιών, αναγνώρισαν και ταξινόμησαν αποχρώσεις του μπλε.



Με αφορμή την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, τα παιδιά ασκήθηκαν στη συγκέντρωση, την παρατηρητικότητα και τη λεπτή κινητικότητα, φτιάχνοντας την ελληνική σημαία με μπλε και άσπρες λωρίδες. Μέσα από τη δραστηριότητα, τα παιδιά αναγνώρισαν τα χρώματα της σημαίας μας, εξάσκησαν τη σειροθέτηση και την αντιστοίχιση.




Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων με θέμα «Διατροφή» και τίτλο «Δόντια γερά, τρώγοντας υγιεινά», πραγματοποιήσαμε μια εκπαιδευτική δραστηριότητα στον διαδραστικό πίνακα. Τα παιδιά παρατηρούσαν διάφορες τροφές (όπως καραμέλες, σοκολάτα, φρούτα, γάλα) και αποφάσιζαν αν βοηθούν τα δόντια μας να είναι γερά ή χαλασμένα. Στη συνέχεια, τοποθετούσαν την κάθε τροφή στο χαρούμενο δόντι (γερό) ή στο λυπημένο δόντι (χαλασμένο), κατανοώντας με ευχάριστο και βιωματικό τρόπο τη σημασία της σωστής διατροφής και της φροντίδας των δοντιών.


Εβδομάδα 13/10/2025 - 19/10/2025
Δραστηριότητες με την κοινωνική λειτουργό και την ψυχολόγο: παιχνίδια αισθητηριακής ολοκληρωσης, συμβολικό παιχνίδι, ταυτίσεις.



Οι μικροί μαθητές μας συμμετείχαν σε μια αισθητηριακή δραστηριότητα, όπου τοποθετώντας τα χέρια τους μέσα στο "Mystery box", εξερευνούσαν και αναγνώριζαν αντικείμενα με κόκκινο χρώμα. Μέσα από το παιχνίδι ενισχύθηκαν η αισθητηριακή αντίληψη, η συγκέντρωση, η λεπτή κινητικότητα και ο εμπλουτισμός του λεξιλογίου.

Στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας «Το κόκκινο χρώμα», τα παιδιά δημιούργησαν μια καρδιά χρησιμοποιώντας κόκκινα τετράγωνα χαρτάκια, τα οποία κόλλησαν μέσα στο περίγραμμα. Επιπλέον, δημιούργησαν το δικό τους κόκκινο μήλο, χρησιμοποιώντας ως κύριο υλικό το γκοφρέ. Μέσα από αυτες τις δραστηριότητες, τα παιδιά αναγνώρισαν και ονόμασαν το κόκκινο χρώμα, ανέπτυξαν τη λεπτή τους κινητικότητα μέσα από το κόλλημα και ενίσχυσαν τη συγκέντρωση και τον οπτικοκινητικό τους συντονισμό.


Κατηγοριοποίηση αντικειμένων βάσει χρωμάτων, εστιάζοντας στο κόκκινο χρώμα που αποτέλεσε και το γνωστικό μας αντικείμενο.

Τα παιδιά ταξινόμησαν τα μήλα βάσει μεγέθους, από το μικρότερο στο μεγαλύτερο και αντίστροφα, παρατηρώντας τις διαφορές στο μέγεθος. Μέσα από τη δραστηριότητα αυτή ενισχύθηκαν η αντιληπτική ικανότητα, η λογικομαθηματική σκέψη, η συγκέντρωση και η παρατηρητικότητα.

Οπτικοκινητικη δραστηριότητα, αντίληψη και αντιστοίχηση χρωμα διαδρομής με χρώμα αυτοκινήτου

Ταξινόμηση ανάλογα το χρώμα και λεπτή κινητικότητα με την χρήση τσιμπίδας

Ασκήσεις λεπτής κινητικότητας με ψαλίδι

Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με μια προσομοιωμένη στοματική κοιλότητα ρεαλιστικής μορφής, την οποία είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν με τα χεράκια τους. Στη συνέχεια, με τη χρήση του διαδραστικού πίνακα παρατηρήσαμε και εντοπίσαμε ομοιότητες και διαφορές σε φωτογραφίες που απεικόνιζαν διάφορες στοματικές κοιλότητες και δόντια αντίστοιχα.

Μαζί με τους μαθητές, σχεδιάσαμε σε λευκό φόντο τα χεράκια μας και στη συνέχεια, με τη βοήθεια του μαγικού σφουγγαριού, οι ίδιοι γέμισαν με κόκκινο χρώμα το αποτύπωμα της παλάμης τους, το οποίο στόλισε την τάξη μας.

Εβδομάδα 06/10/2025 - 12/10/2025
Δραστηριότητες με τις ειδικότητες του σχολείου


Με τη χρήση σφουγγαριού, τα παιδιά δημιούργησαν αποτυπώματα των φύλλων ενός φθινοπωρινού δέντρου, αναδεικνύοντας τα χρώματα της εποχής. Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, ενισχύθηκε η δημιουργικότητα, η συγκέντρωση προσοχής και η λεπτή κινητικότητα, ενώ ταυτόχρονα τα παιδιά κατανόησαν και συνέδεσαν τις αλλαγές που φέρνει η φύση γύρω μας.


Η χρήση του διαδραστικού πίνακα ως εργαλείο μάθησης διέγειρε το γνωστικό ενδιαφέρον των παιδιών μέσα από παιχνίδια αντιστοίχισης και μνήμης (memory game). Τα παιδιά εξασκήθηκαν στην αναγνώριση σχεδίων/εικόνων, ενισχύοντας τη συγκέντρωση, τη λεπτή κινητικότητα, την οπτική μνήμη και αντίληψή τους.

Τα νήπια εξερεύνησαν το «Κουτί του Φθινοπώρου ». Ανακάλυψαν τα χαρακτηριστικά της εποχής μέσα από την παρατήρηση, την αφή και το παιχνίδι. Στη συνέχεια κατασκεύασαν φθινοπωρινές δημιουργίες χρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμα υλικά, ενισχύοντας τη δημιουργικότητα και τη λεπτή τους κινητικότητα


Μαθαλινοντας για το Φθινόπωρο


Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων τα νήπια συμμετείχαν σε παιχνίδι γνωριμίας και συνεργασίας. Με σκοπό να γνωρίσουμε καλύτερα ο ένας τον άλλον, παρουσιάσαμε τον εαυτό μας και μιλήσαμε γι αυτά που αγαπάμε. Επίσης, στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων τα νήπια ασχολήθηκαν με τους κανόνες της τάξης και διέκριναν μέσα από εικόνες τις συμπεριφορές που μας κάνουν χαρούμενους και αυτές που μας στεναχωρούν (επιθυμητές/ ανεπιθύμητες συμπεριφορές).


Τα νήπια ήρθαν σε επαφή με την «Στοματική Υγιεινή » (Εργαστήριο Δεξιοτήτων) μέσα από παιχνίδι σχετικών εικόνων που αποτέλεσαν το έναυσμα για συζήτηση.

Εβδομάδα 29/09/2025 - 05/10/2025
Με την Κοινωνική μας λειτουργό!

Στα πλαίσια εξοικείωσης με τα χαρακτηριστικά του φθινοπώρου ασχοληθήκαμε με δραστηριότητες ανάπτυξης αισθητηριακών δεξιοτήτων. Επεξεργαστήκαμε τα ξερά φύλλα των δέντρων και τα χρησιμοποιήσαμε στις κατασκευές μας.

Καλλιέργεια λεπτής κινητικότητας και μίμηση του φυσήματος του ανέμου που παρασύρει τα φύλλα των δέντρων (άσκηση αυτορρύθμισης)

Ενίσχυση της συγκέντρωσης και της προσοχής μέσα από δραστηριότητες ταξινόμησης φθινοπωρινών φύλλων

Ταξινόμηση και αντιστοίχιση με φρούτα και τουβλάκια: τα παιδιά ταξινόμησαν αντικείμενα με βάση το χρώμα και στη συνέχεια τα αντιστοίχισαν με τον εκάστοτε αριθμό, αναπτύσσοντας έτσι την παρατηρητικότητα, τη λογική σκέψη και την κατανόηση της σχέσης ποσότητας–αριθμού.

Εικαστική δραστηριότητα με φθινοπωρινά φρούτα: τα παιδιά χρησιμοποίησαν πραγματικά φρούτα για να δημιουργήσουν το αποτύπωμά τους σε χαρτί, ενισχύοντας τη δημιουργικότητα, τη λεπτή κινητικότητα και τη σύνδεση με το φυσικό περιβάλλον.

Ομαδική εργασία "Φθινοπωρινό τοπιο"


Εβδομάδα 22/09/2025 - 28/09/2025
Ετοιμη η παρεούλα μας!

Πρώτες αλληλεπιδράσεις με την Ψυχολόγο του σχολείου. Τα παιδιά στο επίκεντρο του ενδιαφέροντός μας. Οι μαθητές μας απόλυτα χαρούμενοι και ευχαριστημένοι!

Οι δραστηριότητες μας στην τάξη





Ψυχολόγος -Εργοθεραπεύτρια


Εβδομάδα 15/09/2025 - 21/09/2025
Οι πρώτες μας δραστηριότητες


Λογοθεραπεία - Εργοθεραπεία

